Friday, December 30, 2011

group assignment




sem 2 dah hmpir sbln berlalu...tp yg peninknye bnyk group assignment yg perlu disiapkn..apa yg perlu aq bt???berdsrkn idea,youtube or internet...nseb baek la ade kerjasama dr group member...sng ckit kerja berjln...tp aq mseh mencri idea untuk project assignment BI3 ni..penink2..intro to bussines plk??dyorg kte nk bt desert...ikut je la...BI4 plk aq xsme angin ngn partner aq...dye bt hal dye aq bt hal aq..prempuan ktekn...aq plk still cm dlu EGO...nk wat cmne...tu sikap aq..akaun ngn arab plk lg penink...assignment xsiap lg tp nk present xlme lg...skunk ni aq da penink sgt2...da la kumpln asek bertkr ikut subjek...tu pon ade yg ingt kumpln sndri...ape2 pon bt hal sndri lg baek...xde nk ikut org p blik mcm kereta kontrol...nk kene org kwl bru grak...len la lau kita yg grakkn...laen cite plk~~~~

Thursday, December 1, 2011

Di potong tangan kerana memberi sedekah

sesungghunya solatku,ibadahku,hidupku dan matiku krnana allah...setiap yg kite lakukn hndklah ikhlas krna allah ...renung2 kanlah
Dikisahkan bahawa semasa berlakunya kekurangan makanan dalam
kalangan Bani Israel, maka lalulah seorang fakir menghampiri rumah seorang
kaya dengan berkata, "Sedekahlah kamu kepadaku dengan sepotong roti
dengan ikhlas kerana Allah S.W.T."

Setelah fakir miskin itu berkata demikian maka keluarlah anak gadis orang
kaya, lalau memberikan roti yang masih panas kepadanya. Sebaik sahaja
gadis itu memberikan roti tersebut maka keluarlah bapa gadis tersebut yang
bakhil itu terus memotong tangan kanan anak gadisnya sehingga putus.
Semenjak dari peristiwa itu maka Allah S.W.T pun mengubah kehidupan
orang kaya itu dengan menarik kembali harta kekayaannya sehingga dia
menjadi seorang yang fakir miskin dan akhirnya dia meninggal dunia dalam
keadaan yang paling hina.

Anak gadis itu menjadi pengemis dan meminta-minta dari satu rumah ke
rumah. Maka pada suatu hari anak gadis itu menghampiri rumah seorang
kaya sambil meminta sedekah, maka keluarlah seorang ibu dari rumah
tersebut. Ibu tersebut sangat kagum dengan kecantikannya dan mempelawa
anak gadis itu masuk ke rumahnya. Ibu itu sangat tertarik dengan gadis
tersebut dan dia berhajat untuk mengahwinkan anaknya dengan gadis
tersebut. Maka setelah perkahwinan itu selesai, maka si ibu itu pun
memberikan pakaian dan perhiasan bagi menggantikan pakaiannya.

Pada suatu malam apabila sudah dihidang makanan malam, maka si suami
hendak makan bersamanya. Oleh kerana anak gadis itu kudung tangannya
dan suaminya juga tidak tahu bahawa dia itu kudung, manakala ibunya juga
telah merahsiakan tentang tangan gadis tersebut. Maka apabila suaminya
menyuruh dia makan, lalu dia makan dengan tangan kiri. Apabial suaminya
melihat keadaan isterinya itu dia pun berkata, "Aku mendapat tahu bahawa
orang fakir tidak tahu dalam tatacara harian, oleh itu makanlah dengan
tangan kanan dan bukan dengan tangan kiri."

Setelah si suami berkata demikian, maka isterinya itu tetap makan dengan
tangan kiri, walaupun suaminya berulang kali memberitahunya. Dengan tibatiba
terdengar suara dari sebelah pintu, "Keluarkanlah tangan kananmu itu
wahai hamba Allah, sesungguhnya kamu telah mendermakan sepotong roti
dengan ikhlas kerana Ku, maka tidak ada halangan bagi-Ku memberikan
kembali akan tangan kananmu itu."

Setelah gadis itu mendengar suara tersebut, maka dia pun mengeluarkan
tangan kanannya, dan dia mendapati tangan kanannya berada dalam
keadaan asalnya, dan dia pun makan bersama suaminya dengan
menggunakan tangan kanan. Hendaklah kita sentiasa menghormati tetamu
kita, walaupun dia fakir miskin apabila dia telah datang ke rumah kita maka
sesungguhnya dia adalah tetamu kita. Rasulullah S.A.W telah bersabda yang
bermaksud, "Barangsiapa menghormati tetamu, maka sesungguhnya dia
telah menghormatiku, dan barangsiapa menghormatiku, maka sesungguhnya
dia telah memuliakan Allah S.W.T. Dan barangsiapa telah menjadi
kemarahan tetamu, dia telah menjadi kemarahanku. Dan barangsiapa
menjadikan kemarahanku, sesungguhnya dia telah menjadikan murka Allah
S.W.T."
Sabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud, "Sesungguhnya tetamu itu apabila
dia datang ke rumah seseorang mukmin itu, maka dia masuk bersama
dengan seribu berkah dan seribu rahmat."

result sem 1


result da kuar arini 1 disember 2011...tu pon aq tawu dr kwn2 yg gtaw...lau x mmg almtnya aq xtawu la result aq bape..maghrib td baru aq semk sbb xsmpt nk bkk pg td...p msin rmput ngn tbg pkok..pnt3 tp nk wat cmne...da biase da...org kampg katekn...ape2 pon segala puji bg allah yg tlh mmberi aq kputusn ini...alhamdulillah lulus walaupon xbrape bgus...ermm nk wat cmne an...bende da lepas...so pasni aq kene rush lg la...jgn bnyk maen lg...tido pon kene krangkn jgk nmpknya...tu pon kalo aq lart....cmne la kwn2 aq jgk...si dye???mest aq klh ngn dye...bilela nk jumpe ngn dye..aq pon da lme xcontact ngn dye...ape plk dye kte nnt kn...org xde enset nk wat cmne...penink3...@!$#@$#@




Universiti Sains Islam Malaysia
Sistem Maklumat Pengurusan Pelajar (Sistem Tamhidi)

Keputusan Peperiksaan



2011-12-01 22:47:10.563

Semester I Sesi Akademik 2011/2012



Matrik : 9111009 No. Sem : 1
Nama : MUHAMMAD BIN AB KARIM Program : TAMHIDI PERAKAUNAN DAN MUAMALAT (Q0210)
No. Kod Kursus Kredit Status Gred
1. TCL0822 ICT SKILL 2 D A-
2. TLA0602 ARABIC LANGUAGE I 2 D C+
3. TLA0612 ARABIC LANGUAGE II 2 D B+
4. TLE0502 ENGLISH LANGUAGE I 2 D B+
5. TLE0512 ENGLISH LANGUAGE II 2 D C+
6. TMA0104 PRINCIPLES OF ACCOUNTING I 4 D B-
7. TMA0314 MICROECONOMICS 4 D C
8. TMA0404 BUSINESS MATHEMATICS 4 D C+
9. TUH0732 QURANIC AND HADITH STUDIES FOR SOCIAL SCIENCE 2 D C

************************************************************************************************

Jumlah Semester ini UKS : 24.00 NGS : 64.50
Jumlah Semua Semester UKK : 24.00 NGK : 64.50
Jumlah Keseluruhan PNGS : 2.69 PNGK : 2.69

Keputusan : LTP

Catatan :-

UKS : Unit Kira Semester UKK : Unit Kira Kumulatif NGS : Nilai Gred Semester Nilai : Nilai Gred Kumulatif
LTP : Lulus Terus Pengajian LBS : Lulus Bersyarat GDB : Gagal Dan Diberhentikan

KEPUTUSAN ADALAH TERTAKLUK KEPADA PENGESAHAN SENAT. SALINAN INI TIDAK BOLEH DIJADIKAN KEPUTUSAN RASMI.

usrati hasanah

usrati hasanah

Pages