Monday, March 7, 2011

bertaubatlah segera...



Ketika waktu rehat, seorang doktor dikejutkan oleh seseorang wanita yang menangis tersedu-sedu sambil berkata, "Saya tak mau mati lagi, doktor".

Merasa kasihan, doktor kembali ke pejabatnya dan berkata, "Ada apa? cuba ceritakan masalah awak dengan terperinci!"

Lalu dengan tersedu-sedu pesakit wanita itu berkata, "Doktor, jika saya menyentuh mana-mana bahagian tubuh saya, saya akan merasa sakit. Lihat ini doktor!" Kemudian wanita itu menyentuh bahagian dadanya dengan tangannya, lalu menjerit kesakitan, dia menyentuh pula bahagian kepalanya dengan tangannya, kemudian ia menjerit kesakitan lagi, dia terus menjerit kesakitan apabila menyentuh bahagian anggota tubuh yang lain dengan tangannya. Pesakit itu berkata, "Tengok doktor, semua tempat saya pegang rasa sakit"

Lalu dengan tersenyum doktor itu berkata, "Jari tangan awak sebenarnya yang patah".

konklusinya kiter sring ingtkn allah ttp mudh untk melupakan-Nya...apkh kiter tdk malu untk meminx sesuatu kpd-Nya ttp tdk melakukn aper yg Allah pinta...'amar makruf nahi mungkar'...oleh itu bersiaplah bkln untk ditnjukkn kpd-Nya kelak dan setiap yg bernyawa psti akn merasa mati...:)

langkah supaya tdk dirompak..



1. Untuk rumah, pasang perangkap tikus sebanyak mungkin, letakkan umpan emas atau besi atau duit.

2. Untuk melindungi kereta anda, langgar apa-apa agar kereta anda kemek, pancitkan tayar anda, beli rim second hand yang buruk, beli ezsos paling murah dan jangan letak stiker pada kereta anda.

3. Untuk motor, pancitkan tayar, cabut spark plug dan sentiasa memastikan tangki minyak kosong.

4.Untuk anak anda, beli pakaian bundle untuk mereka pakai, beri hanya 50 sen sehari pada mereka.

5. Untuk anda sendiri, jangan suka menunjuk (berdosa tau !!!)

Sunday, March 6, 2011

lirik lagu terbaru maher zain




Andainya kau rasa tak berupaya
Hidup sendirian tiada pembela
Segalanya suram
Bagai malam yang kelam
Tiada bantuan tiada tujuan
Janganlah berputus asa
Kerana Allah bersamamu

Chorus
Insya Allah Insya Allah Insya Allah
Ada jalannya
Insya Allah Insya Allah Insya Allah
Ada jalannya

Andainya dosamu berulang lagi
Bagai tiada ruang untuk kembali
Dikau keliru atas kesilapan lalu
Membelenggu hati dan fikiranmu
Janganlah berputus asa
Kerana Allah bersamamu

Ulang Chorus

Kembalilah
Kepada Yang Esa
Yakin padaNya
Panjatkanlah doa
Oh Ya Allah
Pimpinlah daku dari tersasar
Tunjukkan daku ke jalan yang benar
Jalan yang benar
Jalan yang benar
Jalan yang benar



Haritu kite jalan sekali, bez kan jalan sambel bgurau..Tp lg bez bile awak kasi adiah tu, tu lar adiah paling saye tak boley lupe..Senyoman manis awak..Esok2 bile saye xley jalan, saye nak awak iringi saye, mase nie saye dah xboley nak pggl awak mcm slalo, awak yg kena datang...Mase nie gak saya nak adiah lg tp saye dah taknak senyoman awak tu..Saye nak Al-Fatihah..Awak bacekan tuk saye ekh sbb saye dah xboley bace sdiri..Pastu, bile ader owg letak saye bawah papan, awak jgn nanges @ cari saye sbb saye dah xboley tego awak..Janji ek!!! Frenship poeber.. (^_~)

kenangan...



Bukan "1" tapi bejuta..... Bukan untuk diguna tapi untuk dijaga...... Bukan untuk dimusuhi tapi untuk disayangi....... Bukan untuk sementara tapi untuk selamanya....... Bukan untuk dilupakan tapi untuk diingati........ Bukan untuk ditingalkan tapi untuk dirindui........ Bukan hanya disini tapi dimana-mana....... Bukan setakat ini tapi hingga ke hujung nyawa......hmmm terasa cam nk mask skola balek...ngindu plk ari2 xkacau ipan...pastu men ninja saga kt kolah cm bdk2...da r suker wat org emo lg2 bdk dewan mkn...da lmer idop la tu...syed dah lmer xtengok ko emo r...ermm pas amek result gamai2 gegar umh ak lg ea...men ping pong...tu p0n kalo berani...aperp0n memori ttp dlm ingtn...cam bdk pompuan la plk...hahaha

Adakah Mungkin Kita Lebih Hina Daripada Syaitan




Ada seorang manusia,pada suatu subuh,dia berjumpa dengan syaitan. Entah bagaimana,dia berkawan dengan syaitan itu dan syaitan berasa gembira kerana berjaya berkawan dan berpeluang cerah untuk menyesatkan manusia itu.



Pada waktu Subuh,manusia itu langsung tidak menunaikan solat Subuh. Ini telah menggembirakan hati syaitan.



Pada waktu Zohor,walaupun tidak ada perkara yang menghalang,manusia ini juga tidak menunaikan solat Zohor. Syaitan tetap tersenyum keriangan.



Pada waktu Asar,manusia ini begitu sibuk dengan permainan,maka dia sekali lagi sengaja tidak mahu menunaikan solat. Syaitan tidak tersenyum lagi namun hatinya tetap gembira.



Pada waktu Maghrib,manusia ini buat tidak endah dengan masjid dan surau. Dia langsung tidak menunaikan solat. Syaitan sudah mula gelabah dan risau.



Pada waktu Isyak, manusia ini tidur dan tidak menunaikan solat Isyak. Syaitan tidak menahan lagi rasa bimbangnya dan terus bertemu dengan manusia itu untuk memutuskan persahabatan.



"Putus sahabat?Bukankah aku melakukan sesuatu yang dimurkai Allah sepertimu?"Tanya manusia itu.



"Aku dimurkai Allah disebabkan aku tidak mahu sujud kepada Nabi Adam hanya sekali. Lihatlah,aku dimurkai Allah dengan sehina-hinanya.Aku dilaknat dan dijadikan musuh hingga hari kiamat kerana sekali sahaja aku tidak mahu bersujud. Tetapi engkau,tidak mahu sujud kepada Allah lima kali! Aku tidak tahu bagaimana murkanya Allah terhadapmu!"

usrati hasanah

usrati hasanah

Pages